Hírlevél feliratkozás
Vezetéknév *
Keresztnév *
E-mail cím *
A KSH Könyvtár a hírlevélre történő feliratkozáshoz szükséges személyes adatokat az Adatkezelési szabályzat IV. melléklet 5. pontja szerint kezeli. A feliratkozással hozzájárul ezen adatok kezeléséhez.

ReCaptchaError

Sikeres feliratkozás! Köszönjük! Bezár!
Sikertelen feliratkozás, kérjük, próbálja újra vagy vegye fel a kapcsolatot velünk! Bezár!
KSH Könyvtár KSH Könyvtár
  • Online katalógus Feliratkozás hírlevélre Feliratkozás
  • Facebook
  • Instagram
  • Rukkola
  • Segitség Normál nézet
  • Szolgáltatások
    • Kérdezd a könyvtárost
    • Könyvtárközi kölcsönzés
    • Kutatástámogatás
    • Kötészet és sokszorosítás
    • Születésnapi csomag
  • Rólunk
    • A könyvtár története
    • Gyűjteményünk
    • Tevékenységünk
    • Szakmai együttműködési megállapodások
    • Partnereink
    • Munkatársaink
    • Findura Imre-díszoklevéllel kitüntetett kollégáink
    • Galéria
    • Pályázatok
    • Közérdekű adatok
  • Látogatás előtt
    • Elérhetőség
    • Online katalógus
    • Könyvtárhasználat
    • Díjtételek
    • Adatvédelem
    • Közösségi szolgálat
    • Csoportos látogatás
  • Adatbázisok
    • Budapest Etnikai Adatbázisa 1850–1950
    • Digistat – Online statisztikai kiadványok
    • Fényes Elek digitális statisztikai könyvtár
    • Népszámlálási digitális adattár (Néda)
    • A könyvtárban elérhető magyar adatbázisok
    • A könyvtárban elérhető külföldi adatbázisok
  • Kiadványok
    • Saját könyveink
    • Nemzetközi Statisztikai Figyelő
  • Konferenciák
    • Szakkönyvtári seregszemle
  • Blog
    • Hírek
    • Események
    • Hírlevél
    • Könyvtári Hírlap
    • Új könyveink
    • Könyvajánlók
    • Évfordulók
    • Kitekintő
  • Keresés
  • Webshop
    Kosár
    0 db frontendCommonLayout.frontendCommonLayout.cart.product
    Fizetendő:
    0
    Ft
    Tovább
 
KSH Könyvtár
  • Online katalógus
  • Feliratkozás hírlevélre
  • Facebook
  • Instagram
  • Rukkola
Keresés
  • Online katalógus Facebook Instagram Rukkola Webshop
    Kosár
    0 db frontendCommonLayout.frontendCommonLayout.cart.product
    Fizetendő:
    0
    Ft
    Tovább
    Keresés
    frontendCommonLayout.searchBoxNav.close
  • Szolgáltatások
    • Kérdezd a könyvtárost
    • Könyvtárközi kölcsönzés
    • Kutatástámogatás
    • Kötészet és sokszorosítás
    • Születésnapi csomag
  • Rólunk
    • A könyvtár története
    • Gyűjteményünk
    • Tevékenységünk
    • Szakmai együttműködési megállapodások
    • Partnereink
    • Munkatársaink
    • Findura Imre-díszoklevéllel kitüntetett kollégáink
    • Galéria
    • Pályázatok
    • Közérdekű adatok
  • Látogatás előtt
    • Elérhetőség
    • Online katalógus
    • Könyvtárhasználat
    • Díjtételek
    • Adatvédelem
    • Közösségi szolgálat
    • Csoportos látogatás
  • Adatbázisok
    • Budapest Etnikai Adatbázisa 1850–1950
    • Digistat – Online statisztikai kiadványok
    • Fényes Elek digitális statisztikai könyvtár
    • Népszámlálási digitális adattár (Néda)
    • A könyvtárban elérhető magyar adatbázisok
    • A könyvtárban elérhető külföldi adatbázisok
  • Kiadványok
    • Saját könyveink
    • Nemzetközi Statisztikai Figyelő
  • Konferenciák
    • Szakkönyvtári seregszemle
  • Blog
    • Hírek
    • Események
    • Hírlevél
    • Könyvtári Hírlap
    • Új könyveink
    • Könyvajánlók
    • Évfordulók
    • Kitekintő

Németországban az újonnan bevezetett villamosított autópálya tölti a hibrid tehergépkocsikat vezetés közben

Az elektromos járművek nagy távolságokon történő vezetésével kapcsolatban az egyetlen, visszatérő panasz, hogy körülményes a feltöltés. Nem csak a töltőállomások ritkábbak, mint a benzinkutak egyes régiókban, de hosszabb időt is vesz igénybe az autót villamos energiával feltölteni, mint benzinnel. Ez nem hangzik túl jól egy teherautó vezetése esetében, azonban az új német, villamosított autópálya erre a problémára keresi a megoldást.

A Német Környezetvédelmi Minisztérium a Siemensszel együttműködve olyan elektromos felsővezetékeket alakított ki, amelyek feltöltik az autópályán haladó teherautókat. A villamosított autópálya projekt 2012 óta áll fejlesztés alatt, és idén, május 7-én, vezették be a német autópálya-rendszer, az Autobahn 10 kilométeres szakaszán. 
 
A rendszer működéséről azt kell tudni, hogy az autópálya fölé villamosított felsővezeték rendszert telepítettek, és több hibrid teherautót tetőre szerelt speciális, áramszedő berendezéssel láttak el. Abban a pillanatban, amikor a teherautók felmennek az autópályára, a tetőn lévő berendezés érzékeli a felsővezetékeket, csatlakozik rájuk, és addig összekapcsolódva marad, amíg a tehergépkocsi az autópályán halad. Miután a teherautók csatlakoztak, a használt elektromos áramot teljes egészében az autópályától kapják. 
A Siemens szerint egy 40 tonnás teherautó 100 000 kilométeren 15 000 eurót tud megspórolni. Emellett a villamosított autópálya-rendszer kétszer olyan hatékony, mint egy tipikus teherautó belső égésű motorja. Nemcsak a rajta közlekedő teherautók ökológiai lábnyomát csökkenti, hanem a benzint használó teherautók által kibocsátott légszennyezést is, és hozzájárul a „közlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítéséhez”, állítja a Siemens. 
 
Noha ez az első németországi villamosított autópálya, nem ez az első a világon. 2018 áprilisában 2 km villamosított utat üzemeltek be Stockholmban. A közúti felsővezetékek helyett az út közepén elektromos síneket fektettek le. A német találmányhoz hasonlóan, a Svédországban közlekedő elektromos és hibrid autóknak, a tehergépkocsiknak rendelkezniük kell az autó alsó részén elhelyezett áramszedő berendezéssel. Amikor a járművezetők közvetlenül az elektromos sín fölé hajtanak, autójuk csatlakozik és töltődni kezd. 
 
A Siemens 2017 novemberében Los Angelesben is tesztelt hasonló autópályát, így talán a közeljövőben lehet, hogy az Amerikai Egyesült Államok is saját villamosított autópályával fog majd  rendelkezni. 
 
Ennek az új technológiának sikere láttán felmerülhet a kérdés: miért nem építenek villamosított autópályákat az egész világon? A válasz az igen magas költségekben rejlik, ugyanis a Business Insider szerint Németország 14 millió eurót költött az autópálya fejlesztésére, és további 70 millió eurót a tehergépkocsik kifejlesztésére. 
 
A villamosított autópályát 2022-ig folyamatosan tesztelik, és érdemes figyelemmel követni hogyan fejlődik majd e technológia a közeljövőben. 

Szöveg és kép forrása: greenmatters.com
2019.07.07.
kitekintő, környezetvédelem, Németország

 Címkék

kitekintő évforduló világirodalom magyar irodalom 20. század 21. század statisztikatörténet Magyarország világnap szépirodalom könyvajánló 19. század

Eseménynaptár

Címkék Eseménynaptár
kitekintő évforduló világirodalom magyar irodalom 20. század 21. század statisztikatörténet Magyarország világnap szépirodalom könyvajánló 19. század
Nemzeti Kulturális Alap Elfogadóhely KSH KSH Népességtudományi Kutatóintézet ELTE Magyar Nemzeti Vagyonkezelő ZRT. Nemzeti Audiovizuális Archívum
KSH Könyvtár
1024 Budapest, Keleti Károly utca 5.
 
  • Titkárság
  • Telefon: +36 (1) 345-6105
  • E-mail: konyvtar@ksh.hu
Tájékoztatás
  • Telefon: +36 (1) 345-6036
  • E-mail: tajekoztatas@kshkonyvtar.hu
Kölcsönzés
  • Telefon: +36 (1) 345-6339
  • E-mail: kolcsonzes@kshkonyvtar.hu
 
  • Közérdekű adatok

NYITVATARTÁS
  • Hétfő:8:00–19:00
  • Kedd:8:00–19:00
  • Szerda:12:00–19:00
  • Csütörtök:8:00–19:00
  • Péntek:8:00–16:00
  • Szombat–vasárnap:ZÁRVA
 
© 2013–2022 Központi Statisztikai Hivatal Könyvtár
Észrevételeiket kérjük, az it@kshkonyvtar.hu e-mail-címen jelezzék!