Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 2. rész: marketingtippek külföldi könyvtáraktól
A New Heaven Public Library azzal próbálja „becsalogatni” az olvasókat, hogy biztosítják a mindennapi munkához tartozó eszközöket; tulajdonképpen egy irodát kialakítva ezáltal. Ha az olvasók kényelmesen tudnak a könyvtárban dolgozni és minden feltétel biztosított számukra (munkaeszközök, büfé stb.), akkor miért is ne dolgoznának a könyvtárból?
Ha azt szeretnénk, hogy a látogatók sokáig az intézményünkben maradjanak, biztosítani kell számukra a megfelelő feltéteteket (például modern technikai eszközök – számítógépek, nyomtatók, fénymásolók, szkennerek, webkamerák, fejhallgatók – gyors internet, wifi, csendes, lehetőleg elkülönített munkaállomások, büfé, stb.), azaz igényeik lehető legszélesebb körét kell kiszolgálnunk.
A Norman Public Library East például úgy akar több olvasót szerezni, hogy kihasználva a természeti adottságokat, gyönyörű kilátást biztosít a tájra. A Richland Library Main azért különleges, mert fák vannak az épületen belül, illetve különböző kreatív foglalkozásokat tartanak (például 3D nyomtatás). A The Public Library of Cincinatti egy képregényt készített, ezzel népszerűsítve az online letölthető magazinjait.