Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 3. rész: online marketingtippek
Az online marketingnél fontos kérdés, hogy az egyes generációkat milyen csatornákon érhetjük el. Ha idősebbeket szeretnénk elérni, választhatjuk a Facebook-ot vagy a Skype-ot, ha fiatalabbakat, akkor jó alternatíva lehet az Instagram, illetve a YouTube (esetleg a TikTok).
Az egyes csatornákon jelentős szerepet kapnak a hirdetések. A Facebook-hirdetéseknél például beállíthatjuk, hogy hány kilométeres körzetben szeretnénk reklámozni szolgáltatásainkat. Emellett megadhatjuk a célcsoport életkorát, tárgyszavakat fűzhetünk a hirdetéshez; biztosítva ezzel, hogy a megfelelő témák iránt érdeklődők lássák a hirdetésünket.
Fontos, hogy a látogatók az egyes oldalakon bejelentkezzenek az intézményünkbe és megosszák az élményeiket. Itt nagy szerepe van az élmény szónak. A lényeg, hogy az intézményünkbe való látogatás élmény legyen. Ha ezeket a pozitív tapasztalásokat a látogatók interneten megosztják; az ismerőseik látják, hogy milyen jól érzik magukat az adott helyen, és ők is szeretnének oda ellátogatni, hogy kellemesen töltsék el szabadidejüket. Sokkal könnyebb rábeszélni az embereket valamire, ha nem az adott intézmény, hanem ismerősük ajánlja. Ezzel a módszerrel sokkal több embert tudunk elérni, mint például egy saját Facebook-poszttal.
Meg kell említenünk a hashtageket, amellyel még több emberhez tudunk információkat eljuttatni. Az egyes oldalakon be lehet állítani úgynevezett hashtag-követéseket; amelyek segítségével folyamatosan tudjuk figyelni az adott címkével megjelenő, minket érdeklő posztokat. Érdemes megadnunk nem kimondottan az intézményre vonatkozó szavakat (például #könyv, #könyvtár), hanem szélesebb körű kifejezéseket (például #kultúra, #olvasás stb.).
Folyamatosan közölnünk kell az aktuális híreket és fel kell töltenünk az éppen időszerű eseményeket. Ilyen lehet például egy ablakos fénykép, amely azt ábrázolja, hogy esik az eső, vagy akár egy éppen olvasó látogató fotója. A mobilos megjelenítés miatt kerüljük a fekvő képek használatát. A rendezvényekről is érdemes feltölteni fotókat, videókat. Készíthetünk akár live videót is azok számára, akik nem tudnak ott lenni egy adott eseményen. A videók használata azért ajánlott, mert a statisztikák szerint több elérést kapnak, mint az egyéb tartalmak.
A fiatalabb generációk szeretnek chatelni, ezért mindenképpen érdemes chatszolgáltatást bevezetni. Itt meg kell említenünk a chatbotot, amely során a felhasználók a géppel tudnak beszélgetni, amely segít nekik az egyszerűbb kérdések megválaszolásában, valamint nagyon jó móka is a fiatalabbak számára. Ezzel még jobban megszerethetik az adott intézményt és nagyobb látogatottságot érhet el az oldalunk.
A tartalmakat Facebook-csoportokban is érdemes megosztanunk és ajánlott kommentelnünk mások bejegyzéseihez, ezzel népszerűsítve intézményünket.
Ki kell használnunk a modern technológiai eszközöket, vagyis például azt, hogy ma már mindenkinél van okostelefon. Ez lehetőséget ad például a kiterjesztett valóságot felhasználó vetélkedők és kiállítások szervezésére.
Ez csak néhány rövid marketingtipp volt a sok közül, de reméljük, hogy mindenki talált benne valamit, amelyet hasznosítani tud az adott intézményben.
(Kép: pixabay.com)
Fontos, hogy a látogatók az egyes oldalakon bejelentkezzenek az intézményünkbe és megosszák az élményeiket. Itt nagy szerepe van az élmény szónak. A lényeg, hogy az intézményünkbe való látogatás élmény legyen. Ha ezeket a pozitív tapasztalásokat a látogatók interneten megosztják; az ismerőseik látják, hogy milyen jól érzik magukat az adott helyen, és ők is szeretnének oda ellátogatni, hogy kellemesen töltsék el szabadidejüket. Sokkal könnyebb rábeszélni az embereket valamire, ha nem az adott intézmény, hanem ismerősük ajánlja. Ezzel a módszerrel sokkal több embert tudunk elérni, mint például egy saját Facebook-poszttal.
Meg kell említenünk a hashtageket, amellyel még több emberhez tudunk információkat eljuttatni. Az egyes oldalakon be lehet állítani úgynevezett hashtag-követéseket; amelyek segítségével folyamatosan tudjuk figyelni az adott címkével megjelenő, minket érdeklő posztokat. Érdemes megadnunk nem kimondottan az intézményre vonatkozó szavakat (például #könyv, #könyvtár), hanem szélesebb körű kifejezéseket (például #kultúra, #olvasás stb.).
Folyamatosan közölnünk kell az aktuális híreket és fel kell töltenünk az éppen időszerű eseményeket. Ilyen lehet például egy ablakos fénykép, amely azt ábrázolja, hogy esik az eső, vagy akár egy éppen olvasó látogató fotója. A mobilos megjelenítés miatt kerüljük a fekvő képek használatát. A rendezvényekről is érdemes feltölteni fotókat, videókat. Készíthetünk akár live videót is azok számára, akik nem tudnak ott lenni egy adott eseményen. A videók használata azért ajánlott, mert a statisztikák szerint több elérést kapnak, mint az egyéb tartalmak.
A fiatalabb generációk szeretnek chatelni, ezért mindenképpen érdemes chatszolgáltatást bevezetni. Itt meg kell említenünk a chatbotot, amely során a felhasználók a géppel tudnak beszélgetni, amely segít nekik az egyszerűbb kérdések megválaszolásában, valamint nagyon jó móka is a fiatalabbak számára. Ezzel még jobban megszerethetik az adott intézményt és nagyobb látogatottságot érhet el az oldalunk.
A tartalmakat Facebook-csoportokban is érdemes megosztanunk és ajánlott kommentelnünk mások bejegyzéseihez, ezzel népszerűsítve intézményünket.
Ki kell használnunk a modern technológiai eszközöket, vagyis például azt, hogy ma már mindenkinél van okostelefon. Ez lehetőséget ad például a kiterjesztett valóságot felhasználó vetélkedők és kiállítások szervezésére.
Ez csak néhány rövid marketingtipp volt a sok közül, de reméljük, hogy mindenki talált benne valamit, amelyet hasznosítani tud az adott intézményben.
(Kép: pixabay.com)