A Yale legnépszerűbb kurzusának címe: boldogság
Január 12-én, alig néhány nappal a tárgyfelvételi felület megnyitása után, a Yale Pszichológia és a jó élet című kurzusára mintegy 300 hallgató jelentkezett. Három nap alatt ez a szám több mint kétszeresére nőtt. Újabb három nap elteltével mintegy 1.200 diák, pontosabban a Yale hallgatóinak majdnem egynegyede vette fel a tantárgyat.
A kurzus előadója Laurie Santos, 42 éves pszichológus professzor heti két előadásban azt próbálja megtanítani a hallgatóknak, hogyan élhetnek boldogabb, kielégítő életet.
„A diákok szeretnének megváltozni, boldogabb életet élni, és megváltoztatni az egyetemi kultúrát” ‒ nyilatkozta Dr. Santos egy interjúban. „Ha a Yale minden negyedik diákja részt vesz ezen a kurzuson, ha új, jó szokásokat látunk, például hallgatókat, akik több hálát mutatnak, kevesebbet halogatnak, több kapcsolattal rendelkeznek, akkor megalapozzuk az iskolai kultúra változását.”
Dr. Santos feltételezte, hogy a Yale diákjai érdeklődnek majd a kurzus iránt, ugyanis a középiskolában saját boldogságuk helyett arra koncentráltak, hogy bejussanak az egyetemre, és ez úgynevezett „mentális egészségi válsághoz vezet olyan helyeken, mint a Yale.” A Yale College Council 2013-as jelentése szerint a hallgatók több mint fele részesül mentális egészségügyi ellátásban egyetemi évei alatt.
Woo-Kyoung Ahn, a pszichológia alapképzés igazgatója szerint a hallgatók régóta igényelték, hogy a Yale pozitív pszichológia kurzust indítson, és nagyon meg volt elégedve Dr. Santos kurzusjavaslatával. Dr. Ahn, nagyszámú jelentkezőre számított, azonban senki sem számított ilyen nagy érdeklődésre.
A Pszichológia és a jó élet című kurzus a jelenleg beiratkozott 1.182 hallgatóval a Yale 316 éves történetében a legnépszerűbbnek számít. A korábbi rekordtartó előadást – Pszichológia és a törvény címűt – 1992-ben tartották, és körülbelül 1.050-en hallgatták Marvin Chun, a Yale dékánja szerint. A Yale legtöbb nagy előadása nem haladja meg a 600-as létszámot.
Az ilyen nagy létszámú kurzus kihívásokkal jár, az előadótermek biztosításától a szükséges 24 tanársegéd alkalmazásáig. Mivel a Pszichológia tanszéken nem állt rendelkezésre ennyi munkatárs, a szükséges munkaerőt többek közt a Közegészségügyi és Jogi karról toborozták. Mivel ilyen sok egyetemi hallgató vesz részt egyetlen előadáson, a Yale több száz egyéb kurzusának valószínűleg csökkent a hallgatósága, különösen azoknak, amelyek egy időben vannak Dr. Santos-éval.
A félév elején a kurzus megoszlott a 844 férőhelyes Battell-kápolnában tartott előadás, és egy-két kisebb auditórium között, ahol több száz további diák követte Dr. Santos-t kivetítőn. Néhány hét elteltével úgy döntöttek, hogy az előadást a Woolsey Hallba ‒ a szimfonikus koncertek helyszínére ‒ helyezik át, amely képes az összes résztvevő befogadására.
Egyes diákok elismerik, hogy a kurzusban egy kevésbé szigorú elvárásokat támasztó előadás lehetőségét látták, de míg mások könnyű krediteket látnak benne, Dr. Santos szerint ez a „legnehezebb kurzus a Yale-n”. Ahhoz, hogy valós változást lássanak életmódjukban, szokásaikban, a diákok nap, mint nap saját maguknak tartóznak felelősséggel.
A kurzus középpontjában a pozitív pszichológia és a viselkedésbeli változás áll, avagy hogyan kell a leckéket átültetni a való életbe. Ez bizonyítottan nagyszámú főiskolai diákot vonz. A Harvardon 2006-ban mintegy 900 hallgató vett részt a Pozitív pszichológia címmel tartott előadáson. Ami azonban megkülönbözteti Dr. Santos kurzusát a 2006-os harvarditól az, hogy a viselkedésbeli változásra összpontosít.
A kurzus népszerűsége ellenére, Dr. Santos nem tervez újabb kurzust a jövőben. Dr. Ahn, a Pszichológia tanszékről elmondta, hogy „a nagy létszámot vonzó kurzusok igen érdekfeszítőek, de nem lenne igazságos más kurzusokkal és tanszékekkel szemben, hogy elcsábítsák diákjaikat”.
Dr. Santos azt is elmondta, hogy a kurzus anyagáról szóló többrészes szeminárium-sorozat, amely a Jólét tudománya címet viseli, hamarosan ingyenesen elérhető lesz a Coursera online oktatási felületen. Jelenleg azonban arra kíváncsi, hogy előadása megváltoztatja-e az egyetemi életet a Yale-n.
Kép és szöveg forrása: NYTimes.com, 2018. január 26.
„A diákok szeretnének megváltozni, boldogabb életet élni, és megváltoztatni az egyetemi kultúrát” ‒ nyilatkozta Dr. Santos egy interjúban. „Ha a Yale minden negyedik diákja részt vesz ezen a kurzuson, ha új, jó szokásokat látunk, például hallgatókat, akik több hálát mutatnak, kevesebbet halogatnak, több kapcsolattal rendelkeznek, akkor megalapozzuk az iskolai kultúra változását.”
Dr. Santos feltételezte, hogy a Yale diákjai érdeklődnek majd a kurzus iránt, ugyanis a középiskolában saját boldogságuk helyett arra koncentráltak, hogy bejussanak az egyetemre, és ez úgynevezett „mentális egészségi válsághoz vezet olyan helyeken, mint a Yale.” A Yale College Council 2013-as jelentése szerint a hallgatók több mint fele részesül mentális egészségügyi ellátásban egyetemi évei alatt.
Woo-Kyoung Ahn, a pszichológia alapképzés igazgatója szerint a hallgatók régóta igényelték, hogy a Yale pozitív pszichológia kurzust indítson, és nagyon meg volt elégedve Dr. Santos kurzusjavaslatával. Dr. Ahn, nagyszámú jelentkezőre számított, azonban senki sem számított ilyen nagy érdeklődésre.
A Pszichológia és a jó élet című kurzus a jelenleg beiratkozott 1.182 hallgatóval a Yale 316 éves történetében a legnépszerűbbnek számít. A korábbi rekordtartó előadást – Pszichológia és a törvény címűt – 1992-ben tartották, és körülbelül 1.050-en hallgatták Marvin Chun, a Yale dékánja szerint. A Yale legtöbb nagy előadása nem haladja meg a 600-as létszámot.
Az ilyen nagy létszámú kurzus kihívásokkal jár, az előadótermek biztosításától a szükséges 24 tanársegéd alkalmazásáig. Mivel a Pszichológia tanszéken nem állt rendelkezésre ennyi munkatárs, a szükséges munkaerőt többek közt a Közegészségügyi és Jogi karról toborozták. Mivel ilyen sok egyetemi hallgató vesz részt egyetlen előadáson, a Yale több száz egyéb kurzusának valószínűleg csökkent a hallgatósága, különösen azoknak, amelyek egy időben vannak Dr. Santos-éval.
A félév elején a kurzus megoszlott a 844 férőhelyes Battell-kápolnában tartott előadás, és egy-két kisebb auditórium között, ahol több száz további diák követte Dr. Santos-t kivetítőn. Néhány hét elteltével úgy döntöttek, hogy az előadást a Woolsey Hallba ‒ a szimfonikus koncertek helyszínére ‒ helyezik át, amely képes az összes résztvevő befogadására.
Egyes diákok elismerik, hogy a kurzusban egy kevésbé szigorú elvárásokat támasztó előadás lehetőségét látták, de míg mások könnyű krediteket látnak benne, Dr. Santos szerint ez a „legnehezebb kurzus a Yale-n”. Ahhoz, hogy valós változást lássanak életmódjukban, szokásaikban, a diákok nap, mint nap saját maguknak tartóznak felelősséggel.
A kurzus középpontjában a pozitív pszichológia és a viselkedésbeli változás áll, avagy hogyan kell a leckéket átültetni a való életbe. Ez bizonyítottan nagyszámú főiskolai diákot vonz. A Harvardon 2006-ban mintegy 900 hallgató vett részt a Pozitív pszichológia címmel tartott előadáson. Ami azonban megkülönbözteti Dr. Santos kurzusát a 2006-os harvarditól az, hogy a viselkedésbeli változásra összpontosít.
A kurzus népszerűsége ellenére, Dr. Santos nem tervez újabb kurzust a jövőben. Dr. Ahn, a Pszichológia tanszékről elmondta, hogy „a nagy létszámot vonzó kurzusok igen érdekfeszítőek, de nem lenne igazságos más kurzusokkal és tanszékekkel szemben, hogy elcsábítsák diákjaikat”.
Dr. Santos azt is elmondta, hogy a kurzus anyagáról szóló többrészes szeminárium-sorozat, amely a Jólét tudománya címet viseli, hamarosan ingyenesen elérhető lesz a Coursera online oktatási felületen. Jelenleg azonban arra kíváncsi, hogy előadása megváltoztatja-e az egyetemi életet a Yale-n.
Kép és szöveg forrása: NYTimes.com, 2018. január 26.
2018.02.08.