125 éve, 1896. május 3-án, Budapesten Ferenc József jelenlétében felavatták a földalatti vasutat, a „kisföldalattit”
A Millenniumi Földalatti Vasút Európa és a világ első, villamos-motorkocsis üzemű földalatti vasútja volt. A vonal megnyitásakor a műszaki színvonalat tekintve az egész vasút, benne a járműpark messze megelőzte korát.
Néhány érdekesség a kisföldalatti történetéből:
Az építkezés csak 21 hónapig tartott, nem fúrták az alagutat, hanem egyszerűen felbontották a mai Andrássy utat, majd miután végeztek a munkálatokkal, újra burkolták.
Eredetileg díszes csarnokok jelezték a megállók helyét a felszínen, az állomásokat pedig Zsolnay csempékkel díszítették.
A vasút 70 éven keresztül bal oldali közlekedésű volt, az oldalváltásra csak az 1970-es felújítás és pályahosszabbítás alatt került sor.
Az Andrássy út és a Millenniumi Földalatti Vasút 2002 óta a világörökség része.