Mennyire szeretjük manapság a tévét? És a Netflixet?
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint még mindig nagyon. Többet használjuk a tabletünket, mint valaha, és nagy valószínűséggel már nem csak digitális videó rögzítésért (DVR), de Netflix-ért is fizetünk.
A tanulmány nem sokkal azután jelent meg, hogy a Netflix nyilvánosságra hozott néhány adatot például arról, hogy mennyi idő alatt nézünk végig egy sorozatévadot (nagyjából 5 nap). Általában egy amerikai felnőtt naponta öt óra négy percet tölt tévénézéssel. Ennek nagy része (négy és fél óra) „élő” műsor, tehát a sugárzással egy időben megtekintett, a többi digitálisan rögzített adás.
Tehát a tévézés él és virul, nem igaz?
Nos, ez az öt óra átlagosan 19 perccel rövidebb a két évvel ezelőtti, és három perccel a tavalyi értéknél. De vessünk egy közelebbi pillantást a részletekre!
Az 50 év felettiek töltik a legtöbb időt tévénézéssel, nagyjából heti 50 órát, ami több, mint az azt megelőző évben. Ez a tendencia azonban itt meg is szakad. A 24 év alattiak tavalyhoz képest két órával töltenek kevesebb időt hetente tévénézéssel. A 25 és 34 év közötti korosztály pedig egy órával néz rövidebb ideig tévét (heti 27,5 óra helyett már csak 26,5 órát). A 35 és 49 év közöttiek tévézési szokása többé-kevésbé változatlan: a tévé előtt töltött idő 22 perccel rövidült (37 óra helyett kb. 36,5).
A stream szolgáltatások ideje következett el
Az amerikaiak nagyjából fele előfizet valamilyen stream szolgáltatásra, amilyen a Netflix, a Hulu vagy az Amazon Prime. Ez 8%-os emelkedés tavalyhoz képest. Idén már ugyanannyian fizetnek elő ilyen szolgáltatásra, mint ahányan DVR-rel rendelkeznek.
A tabletek és a telefonok uralkodnak
Az amerikai otthonok 58%-ában található tablet, ez 17%-os növekedés a tavalyi évhez képest (összehasonlításként a HD TV az otthonok 94%-ában van jelen, ez 4%-os növekedés az előző évhez képest). A tabletről történő média hozzáférés tavaly naponta átlagosan 19 percvolt, idén már 31 perc, ez 63%-os növekedés (2014-ben az átlag napi 12 perc volt).
Hasonló arányban növekedett a telefonok ilyen jellegű használata is: míg tavaly egy óra kettő percet töltött netböngészéssel egy átlag amerikai, idén már egy óra 39 percet, tehát 60%-kal több időt.
Állandóan online
A médiafogyasztással töltött idő – tévézés, netezés, valamilyen app használata, rádióhallgatás, stb. – folyamatosan növekszik. A tanulmány szerint 2015-ben egy átlag amerikai nagyjából kilenc és fél órát töltött ilyen jellegű tevékenységekkel naponta. Idén már 10 órát és 39 percet.
Így is rengeteg idő marad aludni, vagy könyvet olvasni.