Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 1. rész: néhány céges marketingtipp
Mivel a könyvtárak jelenleg zárva vannak, talán valamivel több idő jut a marketingre. Éppen ezért cikksorozatunkban összegyűjtöttünk néhány marketingtippet (nem csak könyvtáraknak), amelyek az intézmény népszerűsítését szolgálhatják. Az első részben a vállalatok marketing- és reklámstratégiájáról olvashatnak.
A cégek létrehoznak úgynevezett „marketing világokat”, amelyekkel történeteket mesélnek el elhelyezve bennük a termékeiket. Ezzel a megoldással az árucikkeket „megszerettetik” a vevőkkel.
Így tesz például a Coca-Cola a Mikulás reklámjával. Elmond egy történetet, benne egy kedves szereplővel – a mindenki által ismert és szeretett Mikulással –, aki kólát iszik, összekapcsolva ezzel a történetet és a szereplőt a termékkel, a könnyebb megjegyezhetőség és szerethetőség érdekében. A gyártók így biztosítják azt, hogy a termékeikkel bizonyos fajta érzelmi kötődés alakuljon ki.
Egyes cégeknél fontos az interaktivitás is, hogy a közönség ne csak szemlélője, hanem aktív részese is legyen a történetnek. Ez megvalósulhat például egy plázában rendezendő rövid flashmob (vagy színdarab) formájában, amely során bevonják a nézőket, ezzel felhívva a figyelmet az adott termékre vagy szolgáltatásra.