Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 1. rész: néhány céges marketingtipp
Mivel a könyvtárak jelenleg zárva vannak, talán valamivel több idő jut a marketingre. Éppen ezért cikksorozatunkban összegyűjtöttünk néhány marketingtippet (nem csak könyvtáraknak), amelyek az intézmény népszerűsítését szolgálhatják. Az első részben a vállalatok marketing- és reklámstratégiájáról olvashatnak.
Így tesz például a Coca-Cola a Mikulás reklámjával. Elmond egy történetet, benne egy kedves szereplővel – a mindenki által ismert és szeretett Mikulással –, aki kólát iszik, összekapcsolva ezzel a történetet és a szereplőt a termékkel, a könnyebb megjegyezhetőség és szerethetőség érdekében. A gyártók így biztosítják azt, hogy a termékeikkel bizonyos fajta érzelmi kötődés alakuljon ki.
Egyes cégeknél fontos az interaktivitás is, hogy a közönség ne csak szemlélője, hanem aktív részese is legyen a történetnek. Ez megvalósulhat például egy plázában rendezendő rövid flashmob (vagy színdarab) formájában, amely során bevonják a nézőket, ezzel felhívva a figyelmet az adott termékre vagy szolgáltatásra.
(Kép: pixabay.com)
Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 2. rész: marketingtippek külföldi könyvtáraktól
A New Heaven Public Library azzal próbálja „becsalogatni” az olvasókat, hogy biztosítják a mindennapi munkához tartozó eszközöket; tulajdonképpen egy irodát kialakítva ezáltal. Ha az olvasók kényelmesen tudnak a könyvtárban dolgozni és minden feltétel biztosított számukra (munkaeszközök, büfé stb.), akkor miért is ne dolgoznának a könyvtárból?
POKET Zsebkönyvek
A POKET Zsebkönyvek nevű kezdeményezés már a második születésnapját ünnepelte tavasszal, a költészet napján. A Sztalker Csoport célja, hogy minőségi irodalomhoz gyorsan, elérhető áron hozzáférhessen bárki utcai automatákból, a fővárosban és vidéki városokban is.