POKET Zsebkönyvek
A POKET Zsebkönyvek nevű kezdeményezés már a második születésnapját ünnepelte tavasszal, a költészet napján. A Sztalker Csoport célja, hogy minőségi irodalomhoz gyorsan, elérhető áron hozzáférhessen bárki utcai automatákból, a fővárosban és vidéki városokban is.
Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 1. rész: néhány céges marketingtipp
Mivel a könyvtárak jelenleg zárva vannak, talán valamivel több idő jut a marketingre. Éppen ezért cikksorozatunkban összegyűjtöttünk néhány marketingtippet (nem csak könyvtáraknak), amelyek az intézmény népszerűsítését szolgálhatják. Az első részben a vállalatok marketing- és reklámstratégiájáról olvashatnak.
Trianon vs. térképek – avagy mi mindenre jó a statisztika
Az első világháborúban vesztes Magyarország politikai vezetése a cseh(szlovák), a román és a szerb területi követelések, valamint az antanthatalmak által a háború alatt a későbbi utódállamok képviselőinek tett ígéretek ismeretében tisztában volt azzal, hogy a leendő béketárgyalásokon nemcsak a békefeltételek kidolgozása, hanem az ország területi integritása is terítékre kerül. Az esetleges területelcsatolásokat – legalább részben – megakadályozandó a hazai tudományos közélet képviselői szinte azonnal, már a háború végén hozzáláttak a munkához, hogy a magyar békedelegáció megfelelő, tudományosan megalapozott érvekkel és eszközökkel érkezzen meg a majdani béketárgyalásokra. Ezek kidolgozásában, az anyagok összeállításában meghatározó szerepet töltött be a Központi Statisztikai Hivatal, hiszen az adatgyűjtések révén ez az intézmény rendelkezett az ország társadalmára, gazdaságára, földrajzi jellemzőire és nemzetiségi megoszlására vonatkozó adatokkal.