Honnan értesülnek az egyes generációk a hírekről?
Az Amerikai Egyesült Államokban készült felmérés szerint okostelefonról, számítógépről, illetve tabletről a 18–29 évesek tájékozódnak elsősorban (71%). A tévét a 65 évnél idősebbek választják fő hírforrásnak (68%). Rádióból már nagyon kevesen szereznek információt, főleg az idősebb korosztály (annak is csupán 21%-a). A nyomtatott sajtó sem számít annyira népszerű hírforrásnak, ezt is elsősorban a 65 év felettiek preferálják (mindössze 25%-uk).
Forrás: statista.com
Milyen adatokat olvas le kollégánk a térképről?
A főváros magyar anyanyelvű lakosságának területi eloszlását az 1891-es népszámlálás során a lakosság által vallott anyanyelv alapján állapították meg. A még nem beszélő gyermekeket édesanyjuk anyanyelve szerint sorolták be az adott nemzetiségbe. A Székesfővárosi Statisztikai Hivatal még számításba vette a német, a tót (ma szlovák), és az egyéb anyanyelv alapján megállapítható nemzetiségi csoportokat is.
Marketingtippek (nemcsak) könyvtáraknak 3. rész: online marketingtippek
Az online marketingnél fontos kérdés, hogy az egyes generációkat milyen csatornákon érhetjük el. Ha idősebbeket szeretnénk elérni, választhatjuk a Facebook-ot vagy a Skype-ot, ha fiatalabbakat, akkor jó alternatíva lehet az Instagram, illetve a YouTube (esetleg a TikTok).